Trandan

Godmorgon alla läsare.
Jag har precis gott upp och jag känner att det här kommer att bli en bra dag. Visste ni att det är Trandan idag, det är en småländs tradition och mamma kommer ju ifrån kalmar som ligger inprincip i småland. Den går till såhär: kvällen innan Trandan så lägger man en strumpa på ett speciellt ställe någon stans i huset där man tror att tranan kan hitta strumpan, vi lägger alltid strumpan vid våran vedspis??? (där man kan tända en brasa). Sedan så går man och lägger sig och på morgonen så ligger det godis och om man har tur en liten present också. Det jag fick var en Gott och blandat påse som är min favorit och sedan ett sådant här läppbalsam från Maybelline New York          Volume XL. 
 
Från Vänster: Jag, Axelina, Johanna, Julia, Maria, Josefine, Anna, Astrid
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0