Matte :(

hej imorgon har jag matteprov, jag hatar prov!!! men iallafall, jag sitter här och pluggar men precis just nu går det lite segt.. jag håller på med algebra just nu och det är rätt så lätt men man tröttnar :/ jag ska ge er ett matte tal så får ni se om ni förstår. :P
detta ska man göra: Expand the brackets then collect like terms (answer in alphabetical order)
här är själva frågan: 3e (6r + 8) + 7r (5 + 3e)
                     
förstår ni??

svaret är :         3e (6r + 8) + 7r (5 + 3e)
                       = 18er + 24e + 35r + 21er     
                       = 24e + 39er + 35r

lite tråkigt inlägg men nu fick ni veta vad jag håller på med!! SÅÅÅÅ tråkigt!!!!!
Puss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0