ute och kanske solbränd del 2

Sedan så blev robin törstig så vi cyklade till ica och köpte dricka och sedan så satt vi utanför ica och tittade på alla slags olika människor som gick ut och in på ica. Varje gång som jag skriver ``åker´´ så menar jag ``cyklar´´ bara så att ni vet. Sedan så åkte vi alla hem till arvid och där satt vi och spelade kort. Efter ett tag så började det närma sig middagstid så jag cyklade hem och åt middag. Efter middagen så åkte maria och jag hem till mormor och morfar för att umgås lite med dom och spela kort. Runt halv 8 så ringde arvid till mig och bad mig att komma ut, vi bestämde att vi skulle mötas vid ica och som vi hade bestämt så åkte jag till ica och då hade robin och arvid gömt sig för att skrämma mig, of course. jag blev självklart rädd kanske inte vättskrämd men iallafall rädd. Sen så klev dom ut ur buskarna och vi cyklade runt på parkeringsplatsen.
Efter att ha varit ute i kanske en kvart så bestämde vi oss för att åka hem till arvid, där satt vi vid datan och sedan så åkte jag hem. Klockan var då runt 9 och jag tittade på tv när jag kom hem.
En sak som jag tycker är lite kul med att vara här på öland är att höra deras dialekt. Det är lite annurlunda än den man är van att höra när man är hemma och vi stockholmare säger fjårtis och öländare såger fjortis. Det är en viss skilnad när man säger det. Det är en utav alla olikheter som jag hör.  
Eftersom att jag har varit ute så mycket idag så tycker jag eller iallafall så hoppas jag att jag ska ha fått lite färg i ansiktet, innan jag har kommit hem till stockholm så vill jag gärna vara lite brun. Det skulle inte skada :D

Imorgon vet jag inte vad som kommer att hända men på kvällen så ska jag och familjen bort på middag, det ska bli trevligt.

Puss hej leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0