tv test

1. vad tycker du är huvudsyftet med tv-program?
a) att jag får se något som kan vara intressant och nyttigt för mitt liv.
b) att jag får skratta och ha kravlöst roligt en stund.
c) att jag får en schyst stund av verklighetsflykt.

2.
vilken av följande programpresentationer lockas du mest av?
a) ''träffa maja, 24, som tänder på folk som äter tubsockor!''
b) ''allan drar hem till en kvinna som visar sig vara ett för detta one night stand till charlie.''
c) ''möt fyra snygga amerikanska som har precis samma sorts problem som du - men är stenrika.''

3. vad tycker du är mest spännande?
a) program där deltagarna får testa sina gränser och visa sina special skills.
b) program som utmanar tittarna med en stukad, vriden, sjuk humor.
c) program där man  får möta ovanliga och dramatiska karaktärer.

4. vilket tv - program skulle du helst vilja vara med i?
a) top model
b) scrubs
c) gossip girl

5. vad är det som får dig att fastna när du sitter och zappar med fjärkontrollen?
a) att personerna i rutan är annurlunda, gärna lite skumma.
b) att personerna i rutan inte är så jävla allvarliga och dryga hela tiden.
c) att personerna i rutan är snygga och glamourösa.

6. tänk efter nu - hur reagerar du när du hör sånt där förinspelat pålagt skratt?
a) om de behöver låsatsskratt för att publiken ska fatta att det är roligt - hur roligt kan det egentligen vara?!
b) yes, senaste avsnittet av 2 1/2 men!
c)men gud så korkat. vill jag skratta kan jag gå in till rummet intill och kolla på brorsans nya tjej.

7. vad är din ärliga åsikt om dokusåpor där deltagarna får kämpa om till exempel en tv-roll eller ett modellkontrakt?
a) jag tyckker det är roligt och spännande och det står jag för.
b) jag kan tycka att det är lite småkul ibland men jag skulle aldrig erkänna det om någon frågade.
c) jag hatar sånt skit.

8. hur viktigt är det för dig att det finns ordentliga manus med en välarbetad handling till tv-programmen du ser?
a) det är inte viktigt alls, jag gillar när det blir improviserat och spännande!
b) jo det tycker jag att det ska vara men handlingen behöver inte vara så särskilt seriös.
c) jag vill ha en ordentlig handling med bra och smart dialog.

9. vad tycker du om animerade och tecknade vuxenserier?
a) det är väl helt okej...
b) det är skitkul! särskilt simsons och family guy!
c) nä det tilltalar mig inte alls, tecknat är för barn.

10. vem av följande personer skulle du helst vilja träffa?
a) tyra banks.
b) bart simson.
c) dr. meredith grey.

(du är REALITYREGINA) om du fått flest a: dom tv-serier som passar dig är t.ex outsiders, idol, top model, tv-stjärnan, so you think you can dance.

(du är HUMORHANNA) om du har fått flest b: dom tv-serier som passar dig är t.ex the simsons, south park, family guy, ugly betty,
 2 1/2 men.

(du är DRAMADIANA) om du har fått flest c: dom tv-serier som passar dig är t.ex gossip girl, one tree hill, heroes, grey´s anatomy, lost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0